Heti lapszemle 2022. április 29.

lapszemle

Ismét nyilvánosságra hoztuk, mit várunk az új kormánytól: önálló oktatási minisztériumot, értékálló béremelést és kiszámítható jövőt az oktatásban. A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) már a tavaly őszi kongresszusán 16 pontban foglalta össze követeléseit, ezeket most az újonnan megalakuló kormány figyelmébe ajánljuk.

 

április 22.

Nahalka István: a mostani fiaskótól függetlenül a digitális kompetenciamérésé a jövő

Az első digitális kompetenciamérés megbukott, mert ha most nem lehetett biztosítani a feltételeket, akkor azt nagyon gyorsan nem is fogják tudni megoldani. Nem hiszem, hogy ebben a félévben még lesz lehetőség ennek a megismétlésére – nyilatkozta az oktatáskutató. A gyerekeknek ebből semmilyen káruk nem származik. Szerinte a tavaszi fiaskótól függetlenül a digitális kompetenciamérésé a jövő.

https://hirklikk.hu/kozelet/nahalka-istvan-a-mostani-fiaskotol-fuggetlenul-a-digitalis-kompetenciamerese-a-jovo/396996

 

A magyar elit milliókat fizet gyermeke tanításáért

Bár szép számmal találni állami és egyházi fenntartású elitiskolákat, sokan mégis a magánintézményeket kedvelik. A népszerű magániskolák árképzése szerint két részre bonthatjuk az intézményeket. Az egyikbe az úgynevezett magyar, a másikba a nemzetközi iskolákat sorolhatjuk. A nem nemzetközi intézmények éves tandíja általánosságban 1 – 1,5 millió forint között mozog. Ehhez képest a brit, amerikai intézmények éves költsége 4-5, de akár 8 millió forint is lehet évente.

https://www.penzcentrum.hu/oktatas/20220422/ezekbe-az-iskolakba-menekiti-gyermekeit-a-magyar-elit-milliokat-fizetnek-a-tanitasert-1124196?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=penzcentrum_linkek&utm_campaign=hiraggregator#

 

április 24.

Radó Péter: a pedagógusok ellenállása munkahelyi lázadás és nem egy szervezett szakma akciója volt

„Nem véletlen, hogy a későn jött 2016-os pedagógus-ellenállás és a hat évvel későbbi polgári engedetlenségi mozgalom is munkahelyi lázadások, s nem egy szervezett szakma szervezett ellenállásai voltak.” Ezt Radó Péter, a CEU Demokrácia Intézet oktatáskutatója mondta egy konferencián. A pedagógus szakmai szervezetek történetén keresztül mutatta be, hová vezetett az oktatásban a 2010 előtti nyitott, sokszereplős oktatáspolitika felszámolása a 2010 után gyorsan kiépülő autokratikus rendszerben.

https://hirklikk.hu/kozelet/rado-peter-a-pedagogusok-ellenallasa-munkahelyi-lazadas-es-nem-egy-szervezett-szakma-akcioja-volt/397054/

 

április 25.

Másfél év alatt 480-szor intézkedtek iskolaőrök, volt erőszak is

A rendőrség szerint több intézményben nélkülözhetetlen az iskolaőrök jelenléte, a szakemberek álláspontja nem egységes. Az ORFK a Népszavával azt közölte: eddig négy esetben indult büntetőeljárás olyan iskolaőrökkel szemben, akik túllépték jogkörüket. Egy iskolaőr utólag nem felelt meg az alkalmassági követelményeknek, ezért azonnali hatállyal elbocsátották.

https://nepszava.hu/3154653_iskolaor-magyarorszag-intezkedes-orfk

 

Az iskolaőrég nem oldja meg az intézményi agressziót

Több szakemberre lenne szükség, hogy az intézményekben meglévő agressziót csökkentsék, ráadásul sok eset iskolán kívül történik. Alkalmazni kellene az erőszakmentes iskolákért létrejött programot is, szükséges volna ifjúság- és családvédelem – nyilatkozta Totyik Tamás, a PSZ alelnöke a Klubrádió déli hírműsorának a Népszavában megjelent statisztikai adatokra reagálva.

https://klubradio.hu/archivum/a-lenyeg-2022-aprilis-25-hetfo-1200-24591

 

Iskolaőrség: fedő a vulkán tetején

Az iskolaőrök eddig 47-szer alkalmaztak testi kényszert, de bilincset és rendőrbotot is használtak néhány alkalommal a rendőrség adatai alapján. Gosztonyi Gábor, a PSZ alelnöke az RTL híradónak azt mondta: az iskolaőrök csak a tüneteket kezelik, a problémákat nem oldják meg: a vulkán tetejére rátettek egy fedőt, de a feszültségek a felszínre törnek, áttevődnek az internetes térbe vagy az iskolán kívülre.

https://rtl.hu/hirado/2022/04/25/oktatas-iskolaorok-480-esetben-leptek-kozbe

 

A PSZ szerint az iskolaőrség továbbra sem oldja meg a problémákat

A tanulási-magatartási zavarok, szociális problémák okozta feszültségek megmaradnak az iskolaőrök jelenléte ellenére is, miközben a konfliktusok sokszor az iskola falain kívülre kerülnek – nyilatkozta a legújabb statisztikára reagálva a PSZ elnöke, Szabó Zsuzsa az ATV híradónak. Az Emmi jelezte: az új kormány felállása után is marad az iskolaőri rendszer, mert bevált.

https://www.atv.hu/videok/20220425/emmi-megmarad-az-iskolaori-rendszer

 

Beláthatatlan következményei lesznek a képzett óvodapedagógusok hiányának

Sosem tapasztalt szakemberhiány várható az óvodapedagógusoknál, ugyanis tizennégy éve nem jelentkeztek olyan kevesen óvodapedagógus-szakra, mint idén. A megalázóan alacsony fizetés eltántorítja a fiatalokat. Gosztonyi Gábor, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) alelnöke szerint a rendszer összeomlani látszik, ennek pedig hosszú távon a gyerekek isszák meg a levét. Az óvodapedagógus-hiány legfőbb oka szerinte is az anyagi, illetve az erkölcsi megbecsültség hiánya. „A fiatalok beárazzák ezt az egyébként gyönyörű hivatást, és a többségük arra a következtetésre jut – érthető módon -, hogy ennyi pénzért nem választja ezt a pályát”. A fiatalok nem hülyék, „mutasson nekem bárki olyan szakmát, ahol perspektíva lehet, hogy az első tizennégy évben semmilyen béremelést nem kap az ember” – nyilatkozta az alelnök a portálnak.

https://wmn.hu/ugy/57418-osszevont-ovodai-csoportok-zsufoltsag-bezarasok–belathatatlan-kovetkezmenyei-lesznek-a-kepzett-ovodapedagogusok-egyre-nagyobb-hianyanak

 

A kormányfő szerint a szakmunkának van jövője

Mára 250 ezren tanulnak szakképzésben Magyarországon, egyre nagyobb a kereslet a képzett szakmunkásokra, a vállalkozói pálya is egyre népszerűbb és jövedelmezőbb – mondta a kormányfő a XV. Szakma Sztár Fesztivál megnyitóján. Felidézte: az elmúlt időszakban kiterjesztették a duális képzést, életszerűbbé tették a képzési formákat, létrehozták a szakképzési centrumokat és a szakmunkás hallgatók ösztöndíjrendszerét, a kormány ingyenesen biztosítja az első két szakma vagy szakképesítés megszerzését.

https://hirklikk.hu/kozelet/orban-ugy-erzi-hogy-a-munkanak-es-a-szakmunkanak-van-jovoje-magyarorszagon/397116/

 

Április 25-27. között rendezik meg a XV. Szakma Sztár Fesztivált

A XV. Szakma Sztár Fesztiválon 86 szakmában több mint 200 tanuló versenyez, emellett szakmai és szórakoztató programok várják az érdeklődőket a Hungexpo területén. Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke hangsúlyozta: a tizenöt évvel ezelőtti induláskor 15 szakmában, mostanra 86 szakterületen versenyeznek a diákok, az agrárium belépésével pedig szinte a teljes magyar gazdaságot lefedik.

https://hirado.hu/belfold/gazdasag/cikk/2022/04/25/aprilis-25-27-kozott-rendezik-meg-a-xv-szakma-sztar-fesztivalt

 

Még mindig 8-9 kilós iskolatáskát cipeltetnek a diákokkal

Több tízezer kilencedikes kapott „állami” notebookot az elmúlt hetekben, az ígéretek szerint a következő négy évben még félmillióan fognak. A tankönyveknek szinte kivétel nélkül van digitális verziója, ráadásul a hónapokig tartó online oktatás miatt az iskolások és a tanárok is gyakorlatot szereztek a különböző platformok használatában. Akkor miért ragaszkodunk még mindig a tankönyvekhez? Miért cipelnek súlyos hátizsákot a diákok?

https://eduline.hu/kozoktatas/20220425_miert_kell_meg_mindig_nyolckilenc_iskolataskat_cipelniuk_a_diakoknak

 

Az Ukrajnából menekült gyerekek oktatása egyszerre mutatja a civilek összefogását és az állam tehetetlenségét

A Zugligeti Béke Tanoda, a Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, a Piarista Gimnázium vagy az ELTE délutáni átmeneti iskolájának tapasztalatai azt mutatják: sok ide érkező család jövője még bizonytalan, de már ezek az átmeneti képzések is nagyon sokat jelentenek a gyerekeknek. A lakóhelyükhöz tartozó iskolákban sokszor elutasítják őket, mondván, nincs hely.

https://telex.hu/belfold/2022/04/25/ukrajna-menekultek-gyerekek-iskola-tankotelezettseg-onkentes-felzarkoztatas-kepzes-tanoda-orosz-ukran-haboru-oktatas

 

Kik és miért segítenek az ukrajnai menekülteknek?

Március 27. és április 10. között 2261-en válaszolták meg az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar szociálpszichológia tanszékének online kérdőívét. Az egyetem munkatársai arra voltak kíváncsiak, kik és miért nyújtanak támogatást az ukrajnai háború elől menekülőknek, milyen elvárásaik vannak, ezek hogyan befolyásolják segítési hajlandóságukat. A legtöbben (89 százalék) pénzt vagy tárgyakat adományoztak, 41 százalék információkat osztott meg. A válaszadók harmada személyesen is segített, például pályaudvarokon.

https://wmn.hu/ugy/57410-azert-tesszuk-mert-igy-helyes–elkeszult-az-elso-kutatas-arrol-kik-es-miert-segitenek-az-ukrajnai-menekulteknek

 

április 26.

Mit várunk az új kormánytól? Önálló oktatási minisztériumot, értékálló béremelést, kiszámítható jövőt az oktatásban

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) már a tavaly őszi kongresszusán 16 pontban foglalta össze, mit vár el a parlamenti választás után megalakuló új kormánytól. Miután rövidesen összeül az új parlament, majd létrejön az új kormány is, a Pedagógusok Szakszervezete még a minisztériumi struktúra kialakítása előtt szükségesnek tartja, hogy ismét felhívja a figyelmet az oktatás legsúlyosabb problémáira. A PSZ egyik legfontosabb követelése az, hogy önálló oktatási minisztérium jöjjön létre, amely a bölcsődétől a felsőoktatásig képviseli a nemzet jövőjét meghatározó stratégiai ágazatot a kormányon belül. Már régóta egyértelmű, hogy a sok területet magába olvasztó Emmi nem képes ellátni feladatát, az oktatásnak külön tárca kell, hozzáértő miniszterrel. A PSZ szükségesnek látja azt is, hogy a köznevelés és a szakképzés ismét egy tárcához kerüljön. Közlemény a honlapunkon.

https://pedagogusok.hu/hirek/a-psz-onallo-oktatasi-miniszteriumot-kovetel-tanszabadsagot-es-kiszamithato-jovot-az-oktatasban/

 

Önálló oktatási minisztériumot is követel a PSZ az értékálló béremelés mellett

Tavaly ősszel 16 pontban foglalta össze a PSZ, mit vár el az új kormánytól, most egy emlékeztető közleményt adtunk ki – mondta Szabó Zsuzsa, a PSZ elnöke a Klubrádió Esti gyors c. műsorának. A PSZ szerint az Emmi nem alkalmas feladatának ellátására, önálló oktatási tárcára van szükség, továbbá értékálló béremelésre nemcsak a pedagógusoknál, hanem a nem pedagógus munkakörben foglalkoztatottaknál is. Az interjú 21 perc 50 mp-nél kezdődik.

https://klubradio.hu/archivum/esti-gyors-2022-aprilis-26-kedd-1815-24623

 

A PSZ önálló oktatási minisztériumot, tanszabadságot és kiszámítható jövőt követel

A PSZ alelnöke, Totyik Tamás a kiadott közleményben megfogalmazott követelésekről nyilatkozott a Klubrádió reggeli hírműsorának.

https://www.youtube.com/watch?v=-Kg5hdVTNeU

 

30 ezer forint értékű CBA-utalvánnyal „fizetnék ki” a nyári táborban dolgozó pedagógusokat

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) azt írta: a napokban pedagógusok tízezrei kaptak e-mailt az Erzsébet-táborokat szervező alapítványtól. Egészen megdöbbentő ellentételezést ajánlanak fel a munkatársaknak. „Az elhivatott szervezők számára turnusonként plusz juttatásként 30.000 Ft értékű CBA hidegétkezési utalvány biztosított”. A PDSZ szerint a pedagógusoknak a nyári munkáért korrekt órabért kell kapniuk.

https://eduline.hu/kozoktatas/20220425_Erzsebettabor_30_ezer_forintos_CBAutalvany

A PDSZ szerint hidegétkezési utalványért a pedagógusoknak nem kellene vállalniuk a pluszmunkát. Ártalmas, ha a megalázó feltételek ellenére is elvállalják ezeket a feladatokat. Ha ingyen dolgozunk, azzal végső soron saját diákjainknak ártunk – érvel a szakszervezet.

https://nepszava.hu/3154755_pedagogusok-erzsebet-tabor-cba-utalvany-fizetseg-taboroztatas

 

Jocó bácsi válaszolt Orbán Viktornak: „Szeretném megkérni az árát. De hiába kérem, nem kapom”

Balatoni József pedagógus nem hagyta szó nélkül a kormányfő kijelentését, amelyben a diákoknak és a tanároknak is üzente: „ha jól dolgoznak, akkor kérjék meg a munkájuk árát”. Jocó bácsi is szeretné megkérni munkája árát, de hiába…

https://eduline.hu/kozoktatas/20220426_joco_bacsi_orban_viktor

 

„Hoffmann Rózsa a szíve vérét locsolta ki a tanárokért”

Jogos, legitim a tanárok szempontja, kétségkívül nem elégséges már az, ami Hoffmann Rózsa idején történt, noha ő „a szíve vérét locsolta ki a tanárokért” – nyilatkozta a KDNP-s Semjén Zsolt az ATV kérdésére.

https://www.atv.hu/belfold/20220426/semjen-hoffmann-rozsa-a-szive-veret-locsolta-ki-a-tanarokert-orban-viktor-bolcsessege-a-donto

 

Nem támogatja tovább a KK a súlyosan hátrányos helyzetű gyerekek iskoláját

Sajtótájékoztatót szervezett a Klebelsberg Központ elé a Lépjünk, hogy léphessenek! Egyesület, a Láncreakció oktatási munkacsoport és a Bliss Alapítvány, miután kiderült, a KK nem támogatja a budapesti Bóné András Kommunikációs és Fejlesztő Iskolát, amely 12 súlyosan-halmozottan sérült gyermeket lát el nappali tagozaton, több száznak végez évente vizsgálatot és ad tanácsot. Az iskola működését csak 50%-ban fedezi az állami támogatás, hiszen nem állami és nem egyházi intézményről van szó. Így a működéshez szükséges költségek egy részét az alapítványnak kell előteremtenie. Ez csak úgy tud megvalósulni, ha a szülők fizetik ki a hiányzó részt.

https://merce.hu/2022/04/26/nem-tamogatja-tovabb-a-klik-a-sulyosan-hatranyos-helyzetu-gyerekek-iskolajat/

 

Visszalökték a startmezőre a pedagógusok túlórapénzeiről szóló jogi harcot

Nem erősítette meg a másodfokú bíróság a tavaly októberben hozott nem jogerős elsőfokú ítéletet, miszerint a tankerületnek ki kell fizetnie visszamenőleg a pedagógusok helyettesítéseit, túlóráit. A munkaügyi perben ehelyett új eljárás lefolytatására kötelezte a Budapest Környéki Törvényszék Munkaügyi Kollégiumát, azzal az indokkal, hogy formai hibák mellett nem volt megfelelő a bizonyítási eljárás sem. Az információt a PDSZ megerősítette.

https://g7.hu/kozelet/20220426/visszaloktek-a-startmezore-a-pedagogusok-tulorapenzeirol-szolo-jogi-harcot/

 

április 27.

Önálló oktatási minisztérium, értékálló béremelés

A PSZ tavaly ősszel 16 pontban foglalta össze, mit vár el az új kormánytól, most egy emlékeztető közleményt adtunk ki – mondta Szabó Zsuzsa, a PSZ elnöke a Nemzeti TV Napi téma c. műsorában. A diplomás átlagbér legalább 85 százalékát el kellene érniük a pedagógusoknak, ami az érdemi bérköveteléseket illeti.

https://www.facebook.com/nemzetitv/videos/357486973068427/

 

Önálló minisztérium kell az oktatásnak, a dolgozóknak érdemi béremelés

Az Európai Bizottság háromszor tíz százalékos béremelésre adna pénzt a pedagógusoknak, de ehhez szükséges nemzeti önerő is a magyar költségvetésből, amihez kormányzati akarat kell – erről Totyik Tamás, a PSZ alelnöke beszélt a Klikk FM rádió Politikai nagyító c. műsorában. Kitért arra is, hogy az Emmi nem képes ellátni feladatát, az oktatásnak önálló tárca kell. A PSZ-nek az is fontos, hogy emeljék a nem pedagógus munkakörben foglalkoztatottak bérét is, a diákoknak pedig csökkenteni kell az óraszámát. Szeretnénk látni, mit ajánl majd az új kormány, de ha nem lesz érdemi döntés, kénytelenek leszünk ismét tiltakozni, jelezte.

https://klikkfm.hu/podcast/367/totyik-tamas-surgosen-valtoztatni-kell-a-multba-revedo-oktataspolitikan

 

Láthatatlan erőszak

A 2020 szeptemberében indult iskolaőri program a rendőrség és a kormány szerint is nagy siker, azokban az intézményekben, ahol megjelentek a gumibotos egyenruhások, nőtt a pedagógusok, diákok biztonságérzete. Fontos különbség: a biztonságérzet, nem pedig a biztonság. Merthogy az iskolaőrök jelenléte, még ha megnyugvást is adhat egyeseknek, magát az iskolai erőszakot nem tudja megakadályozni. A rendszer nem foglalkozik sem a konfliktusok okaival, sem pedig a következményeivel. Az iskolai erőszak az esetek nagy többségében – 60-70 százalékában – nem verekedésben, fizikai bántalmazásban jelenik meg, hanem verbális agresszió formájában, valamint az online térben. Ezek az erőszakesetek teljesen láthatatlanok maradnak az iskolaőrök számára is. Juhász Dániel jegyzete.

https://nepszava.hu/3154834_lathatatlan-eroszak

 

Szociális párbeszédet sürget a MASZSZ

A Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) tízpontos követeléscsomagot állított össze, amelyet a kormány megalakulása után eljuttat a miniszterelnök mellett minden döntéshozóhoz, valamint a parlamenti pártok vezetőihez – közölte Zlati Róbert elnök. A MASZSZ sürgeti az évek óta hiányolt szociális párbeszédet, amelyben hangsúlyt kap a munkahelyi, ágazati szinten megerősített kollektív szerződési rendszer, továbbá az elmúlt évek alatt „elsorvasztott” szakszervezeti jogok visszaállítása.

https://www.atv.hu/belfold/20220427/tizpontos-kovetelescsomagot-allitott-ossze-a-magyar-szakszervezeti-szovetseg

 

április 28.

Az erőszak áttevődött oda, ahol az iskolaőrség tehetetlen

Azokban az iskolákban, ahol igen nagy problémák voltak, az iskolaőrök jelenléte nem csökkentette, csupán elfojtotta az agressziót. A nyílt erőszak így áttevődött az iskolákból olyan területekre, ahol az iskolaőrségnek nincs hatásköre – mondta Gosztonyi Gábor a Hírklikknek. A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) alelnöke szerint továbbra is nagy szükség lenne a megelőzésre. Ehhez egyrészt szakemberek kellenének, másrészt az, hogy feltárják az iskolai agresszió okát. Különben nem lehet kezelni a problémát, marad az intézkedésekről szóló statisztika és az elfojtás.

https://hirklikk.hu/kozelet/az-iskolabol-a-nyilt-eroszak-csupan-attevodott-oda-ahol-az-iskolaorseg-tehetetlen/397275

 

17-18 évesen az utcán harcolnak tanáraik szabadságáért

Kossuth téri tüntetést szerveztek a pedagógussztrájk első napján, borsot törtek Áder János orra alá, rendszeresen ott vannak a tanárok demonstrációin. A Diákok a Tanárokért csoport a semmiből tűnt fel március közepén. Tagjai azt mondják, addig nem hagyják abba az akciózást, amíg a kormány nem teljesíti az oktatásban dolgozók követeléseit, az elhibázott oktatáspolitikai döntéseknek ugyanis hosszú távon a diákok isszák meg a levét. Kik ők, és hogyan tudtak néhány hét alatt több ezer középiskolást a tanárok mellé állítani? Cikksorozat a bátor diákokról.

https://eduline.hu/kozoktatas/20220428_Diakok_a_Tanarokert_kik_ok

 

Medián: az iskolázottság emelkedésével csökken a Fidesz támogatottsága

„A fővárostól a kisebb települések felé haladva egyre nagyobb a Fidesz-KDNP fölénye” – olvasható az intézet közösségi oldalán megosztott bejegyzésben.

https://mandiner.hu/cikk/20220428_median_az_iskolazottsag_emelkedesevel_csokken_a_fidesz_tamogatottsaga

 

április 29.

„A helyzet tragikus, egyre több kolléga éri el a nyugdíjkorhatárt, miközben alig van utánpótlás”

A miskolci óvodákban 14 óvodai csoporttal kevesebb működik idén szeptembertől. A Magyar Óvodapedagógiai Egyesület (MOE) elnöke, Fábián Katalin a Népszavának azt mondta: évek óta jelzik a problémákat a kormányzatnak, de csak süket fülekre találtak. Állítását az idei egyetemi jelentkezési adatok is alátámasztják: alig több mint 2200-an jelentkeztek óvodapedagógus szakra, feleannyian, mint öt évvel korábban. Legutoljára 14 éve felvételiztek ennyire kevesen. A szakemberhiány elsődleges oka az alacsony bér, de a munkaterhek növekedése, a túl sok adminisztráció és a gyakori túlórázás sem vonzó.

https://nepszava.hu/3155151_pedagogushiany-ovoda-miskolc-emmi-orban-kormany

https://minap.hu/cikk/racionalizaljak-az-ovodai-csoportok-szamat-miskolcon

 

Így vizsgázhatnak azok, akik a járvány miatt maradnak le az érettségiről

Idén nem kapnak pótnapot azok a diákok, akik önhibájukon kívül maradnak le az érettségi vizsgáról. A vizsgaszabályzat azonban engedélyezi az írásbeli vizsgarész szóbelivel történő kiváltását úgy, hogy az adott tárgyból a tanulónak két szóbeli tételt kell húznia. A vizsgázó tehát még a vizsgaidőszakban megszerezheti az érettségit. Tavaly erre azért nem volt lehetőség, mert a szóbeli vizsgák a koronavírus-járvány miatt elmaradtak. Idén viszont más a helyzet, a részletekről az Oktatási Hivatal tájékoztatta az Indexet. Azoknak a diákoknak, akik koronavírus-fertőzés miatt nem tudnak részt venni a vizsgákon, a jelentkezésüket fogadó intézmény vezetőjéhez kell benyújtaniuk az igazolást. Az igazgató engedélyezheti a pótló vizsga letételét.

https://index.hu/belfold/2022/04/29/oktatas-erettsegi-kozepiskolak-koronavirus/

 

Töröljék el az osztályzást testnevelésből!

Az Egyensúly Intézet anyaga elsősorban egészségügyi javaslatokat tartalmaz, de röviden az oktatásra is kitér: főleg a büfék választékával, a testi és lelki egészséggel kapcsolatos témák bevonásával, a testnevelésórákkal foglalkoztak szakértői. Az egyik legfontosabb javaslatuk, hogy szüntessék meg az osztályzást a testnevelésórákon, nemcsak első-második osztályban, hanem az egész oktatásban. A teljesítménykényszer helyett sokkal inkább meg kellene szerettetni a mozgást, ennek jó eszköze lenne a testnevelésóra játék- és élményalapúvá tétele, a fizikai aktivitást mérő és testfunkciókat monitorozó eszközök, okosórák használata.

https://eduline.hu/kozoktatas/20220429_ne_legyen_osztalyozas_a_testnevelesorakon

 

Iványi Gábor egyháza működteti Gulács egyetlen iskoláját, a falu köszöni szépen, de a Fideszre szavazott

Milyen szempontok számítanak, amikor egy ilyen faluban a szavazóurnákhoz járulnak az emberek, s él-e bennük bármilyen szolidaritás a sokaknak munkát adó, a gyerekeiket pedig befogadó közösség iránt? Erre a kérdésre is kereste a választ a Népszava munkatársa az ukrán határhoz közeli településen.

https://nepszava.hu/3155128_gulacs-fidesz-orban-viktor-ivanyi-gabor-met-valasztas-2022

 

A válogatás nem teljes körű!

Előző hír
Következő hír

Nincsenek termékek a kosárban.

X