Az oktatáskutatók már évek óta foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy mire képes a mesterséges intelligencia az oktatásban, és mik a veszélyei. A Pedagógusok Szakszervezete pedig most már a vészharangot kongatja: úgy látják, ha nem kezdődik meg a mesterséges intelligencia hatékony és etikus használatának beépítése a közoktatásba, azt Magyarország versenyképessége fogja bánni. A szakszervezet elnöke, Totyik Tamás szerint rengeteg tennivalója van a kormánynak: többek között a megfelelő továbbképzések megszervezése, a mesterséges intelligencia beépítse az alaptantervbe, a használathoz szükséges eszközök biztosítása, és a felmerülő adatvédelmi és etikai kérdések megoldása. A szakszervezeti vezető a Magyar Hangnak arról beszélt, hogy a világ más részein, például Indiában és Kínában már most is gyakorlat a mesterséges intelligencia használata az oktatásban, de elgondolkodtató volt számára az is, hogy november végén Lengyelországban járt szakszervezeti kongresszuson, és ott kiemelt téma volt a mesterséges intelligencia szerepe az oktatásban.
https://hang.hu/belfold/mesterseges-intelligencia-az-iskolaban-ezt-meg-kell-lepni-173683