Mi (lehet) az iskola szerepe a társadalom és tagjai formálásában?

A Pedagógusok Szakszervezete a magyar közoktatás napja alkalmából 2024. november 19-én könyvbemutatóval egybekötött kerekasztal-beszélgetést rendezett „Mi (lehet) az iskola szerepe a társadalom és tagjai formálásában?” címmel.

Mi az iskola társadalmi szerepe? Milyen módon kezeli vagy nem kezeli az iskola a társadalmi egyenlőtlenségeket és kirekesztést? Milyen válaszai vannak az oktatásnak a leszakadó tanulók helyzetére? Milyen társadalomképet közvetítünk az iskolákban ma Magyarországon? Milyen emberképek és ideológiák határozzák meg a pedagógiai cselekvést? Ezekre és hasonló kérdésekre kerestek választ a kerekasztal-beszélgetés résztvevői támaszkodva Mészáros György egyetemi docens, oktatáskutató új könyvének meglátásaira vagy éppen vitatkozva vele.  Provokatív állításaival könyve elgondolkodtató látleletet nyújt a hazai oktatás valóságáról, miközben kivezető utakat világít meg egy társadalmilag tudatosabb pedagógia felé.   A kerekasztal résztvevője  Mészáros György és  Nahalka István oktatáskutató, valamint  Gulyás Klára kulturális antropológus, a Sárospataki Református Hittudományi Egyetem adjunktusa volt.

Előző hír
Következő hír

Nincsenek termékek a kosárban.

X