Túl sok a tananyag és túlságosan leterheltek a diákok, az önálló tanulás és a gondolkodás támogatására viszont nem ad elég teret a közoktatás, és ezen a legtöbb pedagógus véleménye szerint nem javított, inkább rontott a 2020-ban bevezetett Nemzeti alaptanterv – derül ki a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) által megrendelt kutatásból. A felmérésből egyelőre nem készült el az elemzés, a szakszervezet azonban megosztott néhány adatot a Magyar Hanggal. Ez alapján a tanárok többsége úgy gondolja: nem javított a 2020-as Nemzeti alaptanterv azokon a problémákon, amelyek a gyakorló tanárok szerint továbbra is léteznek, és hátráltathatják az oktatás eredményességét. Ilyen a túl nagy tananyagmennyiség – erről a problémáról egyébként már régóta beszélnek a pedagógusok és a szakmai szervezetek. Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke úgy látja: a gyakorlati tapasztalatok is megerősítik a kutatás eredményét.
https://hang.hu/magyar-hang-plusz/nat-oktatas-a-legtobb-tanar-szerint-tul-sok-a-tananyag-174160